Noc Konfesjonałów 2012

Świat wymaga dziś od nas życia w pośpiechu. Intensywne życie zawodowe, materializm, konsumpcjonizm i mnogość rozrywek „wypłukują“ z ludzi wiarę i głębokie wartości.Z myślą o nich powstała akcja NOC KONFESJONAŁÓW. Podobnie jak w ubiegłym roku kilkudziesięciu kapłanów w nocy z Wielkiego Czwartku na Wielki Piątek będzie sprawowało Sakrament Spowiedzi świętej również jako wyraz gotowości do służby innym.

Kiedy bliżej przyjrzymy się na pozór powierzchownemu hasłu całej akcji, dostrzegamy dość wyraźny komunikat o gotowości kapłanów do poświęceń, o potrzebie spowiedzi wielkanocnej, o tym, że Kościół nie jest nudny i schematyczny…

Od samego początku akcja „Noc Konfesjonałów” miała na celu przedarcie się do przestrzenni publicznej, by zwracać uwagę na duchowy wymiar świąt Wielkiej Nocy. Dlatego corocznie akcji towarzyszą również działania czysto marketingowe, charakterystyczne dla marek komercyjnych: plakaty w przestrzeni publicznej i w parafiach , bilbordy, banery wielkoformatowe, plakaty na przystankach, dystrybucja ulotek zawierających warunki dobrej spowiedzi w największym centrum handlowym, serwis internetowy oraz profil na facebooku. Równolegle akcji towarzyszyły działa public relations m.in dystrybucja komunikatów medialnych oraz obsługę mediów.

W konsekwencji działania te pozwoliły zbudować zauważalność w przestrzeni publicznej i zainteresowanie mediów lokalnych i ogólnopolskich. Dzięki i temu w dni poprzedzające największe święto chrześcijan, na paskach telewizji informacyjnych i w bezpośrednich relacjach na żywo pojawiały się informacje: „Noc konfesjonałów…..”.

Wszelkie przytoczone działania marketingowe, rozgłos medialny stanowią ważną cześć akcji, ale wymierzoną wyłącznie w skuteczne propagowanie akcji w przestrzeni publicznej – po przekroczeniu progu świątyni pozostaje już wyłącznie sacrum – nocne spowiedzi , medytacje i czuwania.

Więcej: http://nockonfesjonalow.pl/

Top